top of page

מהי הרפואה הסינית העתיקה

מקורה של הרפואה הסינית העתיקה הוא בכתבים עתיקים בני אלפי שנים העוסקים בעקרונות הנחוצים לשמירה על אורח חיים בריא.

 

צמחי מרפא ומרידיאנים

לאורך השנים התפתח והעמיק הידע, והועבר מפה לאוזן באמצעות ספרים וכתבים אשר שימשו את הרופאים הסיניים עד לפני כ- 100 שנים.

ואולם, עקב שינויים ותהפוכות של המאה הקודמת, והפיכתה של סין למדינה קומוניסטית, חלו תמורות מהותיות בדרכי הטיפול המקוריות, ונוצרה הרפואה השכיחה בסין כיום אשר מכונה "רפואה סינית מסורתית - TCM".

יחד עם זאת, בארצות השכנות לסין המשיכו רופאים לשמר את הידע הקדום של הרפואה הסינית העתיקה, ובמחצית השנייה של המאה ה- 20 הביא ההולנדי ואן ביורן את השיטה למערב. השיטה הגיעה לישראל ע"י פטר ואן – קרבל וכריס בנקל.

 

עקרונות הרפואה הסינית העתיקה

מוקסה ומחט של דיקור

בבסיס הרפואה הסינית העתיקה גופו ונפשו של האדם מהווים יחידה אחת בלתי נפרדת.

 

האדם לפי הרפואה הסינית , נתפס כחלק בלתי נפרד מן הטבע וגרמי השמיים , כלומר, המבנה ההרמוני של היקום משתקף גם בגוף האדם ומתוך שכך בעיות בבריאותו קשורות בהתנהלות שאינה קשובה לחוקים הטבעיים, והשבת הבריאות כרוכה במציאת איזון מחדש.

צמחי מרפא ורפואה סינית

השיטה בה אני מטפלת ועל פיה הוכשרתי היא "שיטת הגזעים והענפים", שיטה אשר מאתרת את הסיבה לבעיה הרפואית בנטייה האנרגטית עימה נולד האדם.

 
בהתאם לתפיסתה של שיטה זו, מצבם של גרמי השמיים ותאריך הלידה משפיעים ומהווים חלק אינטגראלי מפתרונה דרך מציאת איזון נכון.
על כן, לאחר תשאול המקיף תחומים גופניים ואנרגטיים שונים, יוצר המטפל גם מפת לידה המסייעת באבחנה וטיפול שלמים.
על פי הגישה, קיימים 10 איברים פנימיים המכונים "גזעים שמימיים", אשר מהווים את הבסיס הפיזי של האדם ומשקפים את האנרגיות המגיעות מגרמי השמיים.
בנוסף לגזעים, קיימים גם "12 ענפים" המסמלים את מערכת העברת האנרגיה בין איברי הגוף, כלומר המרידיאנים.
 

מהם המרידיאנים

את המרידיאנים ניתן להשוות לנקודות תקשורת המחברות בין איברים שונים ומאפשרות את תפקוד הגוף בכללותו.

על פי הרפואה הסינית קיימים 12 מרידיאנים המקושרים לאיברים עיקריים, ועוד 8 מרידיאנים ייחודים המהווים חלק מהותי וחשוב במבנה האנרגטי.

תפקידם של המרידיאנים הוא לקשר ולהעביר מידע בין איברי הגוף הפנימיים לשאר חלקיו ואיבריו, ובתוך כך להזין, להניע, לחמם וליצור רשת הגנה.

על פי הרפואה הסינית, הסיבות לבעיות בריאות נעוצות בתפקוד לקוי של איברים פנימיים, ובעזרת הפעלת לחץ בנקודות שונות על גבי המרידיאנים ניתן לחדש ולאזן את פעילותם. זהו הבסיס לאקונפקטורה המוכרת כיום לרבים גם בעולם המערבי.

 

האיברים הפנימיים וחמשת היסודות

כאמור, הרפואה הסינית העתיקה מקנה חשיבות מרובה למחזוריות הטבעית, כאשר גם בגוף האדם מתקיימות השפעות וחילופי עונות כמו בטבע. קיימים 5 יסודות/ אלמנטים מרכזיים המשפיעים על חיי האדם וגופו – עץ, אש, אדמה, מתכת ומים.

לכל אלמנט מאפיינים שונים הקשורים לתפקודים גופניים מסוימים, אף שיימצא למעשה בכל האיברים והמערכות. לדוגמא, כל אחד מ- 10 האיברים הפנימיים, הגזעים השמימיים, מקושר באופן מיוחד לאלמנט מסוים בצורת יין או יאנג. בנוסף, הרפואה הסינית נוטה להתייחס ל- 5 מערכות עיקריות בגוף שאחריות על בריאותם ותקינותם של תת תפקודים, כאשר האיברים המרכזיים במערכות אלו הינם הלב, הכבד, הטחול, הריאות והכליות.

 

רפואה מעמיקה ויסודית

דלת אדומה מוטיבים סיניים

הרפואה הסינית העתיקה צופנת בחובה סודות מופלאים אודות מקומו של האדם ביקום, השתקפות הסדר הקוסמי בגוף ובנפש, הסיבות שעומדות בשורש בעיות בריאות ודרכי הטיפול בהן.

מדובר בשיטה שנלמדה ונשמרה לאורך אלפי שנים על ידי מעגל מלומדים מצומצם, ונחשבה למעמיקה ביותר בשל העיסוק המקיף באדם ובכוחות הסובבים אותו.

בימינו הפך ידע זה לזמין יותר, דבר המאפשר לאנשים מכל קצוות תבל לקבל אבחון מדויק וטיפול יעיל המתייחסים למכלול חייהם ומקומם בקוסמוס.

 

לפרטים נוספים ותיאום טיפול - הקליקו כאן

קטגוריות
מאמרים נוספים
עקבו אחרי
  • Facebook Basic Square
  • אינסטגרם לוגו
  • YouTube Social  Icon
bottom of page