top of page

הסתיו בעיניים סיניות

ב – Su Wen 2 , "ספר הקאנון הפנימי של הקיסר הצהוב", נאמר כי בסתיו הרוח הופכת נמרצת ומהירה. כל צורות החיים על הארץ בשיאן והכול מוכן לקצירה ולאיסוף. זוהי תקופה המאופיינת בצלילות ובוהק.

עץ בסתיו

ואכן, סתיו הוא הזמן בו הכול נאסף. זה הזמן לאגור מזון לקראת עונת החורף הקרה והקשה. זה הזמן להתכנס בתוך עצמנו תוך האטה של הפעילות המהירה שהביא איתו סוף הקיץ. זהו הזמן להתבוננות הפנימית ולהחלטה מה נשליך ומה ישמר.

 
ילד בסתיו

בארצנו למשל, עונת הסתיו היא העונה

בה חלים יום כיפור וחג הסוכות. אחד ההסברים שניתנו למצווה של לחוג את חג הסוכות היא לשמוח עם הטבע, ולהודות לאלוהים על האסיף. חג הסוכות הוא החג שמסיים את השנה החקלאית, ובתקופה זו אוספים את התבואה.

 

עונת הסתיו - שלכת

יום כיפור לעומת זאת, הוא יום המוקדש להתנקות ולהשתחררות (letting go) מקיבעונות שליליים. זהו זמן לחשבון נפש, ניקיונו של המצפון לקראת תחילתה של השנה החדשה. ביום זה האטמוספירה טהורה ומטהרת את האדם.

 

כיצד על האדם לנהוג בעונת הסתיו

  • בתקופה זו על האדם ללכת לישון מוקדם כדי להתרחק מהקור.

  • עליו לקום מוקדם כדי להעריך את האוויר הטרי, הרענן, הצלול, החד, התמציתי של הסתיו.

  • על האדם לשמור על הרוחות שיהיו רגועות, שלוות, ויציבות וזאת כדי לרסן את הרוחות והאנרגיה, להכניסן פנימה ולשמור על המוח מפני חרדה, פזיזות ונמהרות. בצורה זו, השקט והשלווה עדיין יכולים להישמר בתוך כל האווירה של הסתיו.

 

ביבליוגרפיה

1. " The way of heaven", Neijing Su Wen chapters 1 and 2, Larre SJ, Claude, Monkey Press, pages 24-37, 106-142.

2. Yellow Emperor's Canon Of Internal Medicine, Original Note Wang Bing , Su Wen 2 – Si Qi Tiao Shen Da Lun, On preserving Health in accordance with Four Seasons ,pages 13-17

 

לפרטים נוספים ותיאום טיפול - הקליקו כאן

קטגוריות
מאמרים נוספים
עקבו אחרי
  • Facebook Basic Square
  • אינסטגרם לוגו
  • YouTube Social  Icon
bottom of page