© 2018 by LAMA | www.la-ma.co.il 

תזונה מותאמת לעונת הקיץ

August 20, 2018

 

על מנת שנוכל להתאחד בהרמוניה עם הקיץ, עונה יאנגית וחמה בפני עצמה, עלינו :

 

1. לצרוך פירות קיץ צבעוניים המותאמים לעונה קיצית ומשמחת זו וליהנות

    מארוחות מהממות ביופיין ובצבעוניותן.

 

 


2. בימים חמים רצוי ליצור סביבה קרירה (לא קרה) במקום בו אנו שוהים       

    ולהגיש מזון קריר המבוסס על סלטים, נבטים, פירות, מלפפונים וטופו כדי

    לצנן את הגוף.

 

    פירות המומלצים לעונה -  אבוקדו, אגס, אשכולית, לימון, ליים, אבטיח,

    מלון כתום, תפוח, תפוז, תות שדה.

 

    ירקות מומלצים לעונה – ברוקולי, חציל, חסה, כרוב סיני, סלרי, תרד,       

    פטריות שמפיניון, צנון ופלפל אדום.

 

 

 

 

 

3. שייקים (קרירים) של פירות תורמת      גם היא לצינון טמפרטורת הגוף     

    ולהחזרת הנוזלים לגוף.

 

 

 

 

 

 

 

 

 4. להקפיד על שתייה מרובה על מנת לצנן את טמפרטורת הגוף הפנימית

     ולתמוך במנגנון ההזעה שתפקידו לקרר את הגוף דרך איבוד נוזלים

     ונידופם משטח פני העור. יחד עם זאת, ההמלצה היא על שתייה 

     מים חמימים על מנת שלא לפגוע בתהליכי העיכול ובפעילות הטחול

     ולהימנע מהזעה מוגברת ופתאומית.

 

 

5. תוספת של עלים ירוקים ונבטוטים לתזונה תסייע בכך גם.

 

 

 

 

 

6. ניתן לשתות תה צונן עם עלים בעלי      איכות מקררת כמו נענע וקמומיל.

 

 

 

 

 

אופן הבישול

 

אופן הבישול יתבסס על שימוש  בלהבה גבוהה למשך זמן קצר (מוקפצים למיניהם) או לחלופין לאכול את האוכל בצורתו הטרייה וללא בישול. אם כן מחליטים לבשל, מספיקה ארוחה מבושלת אחת ביום. לבשל בקלילות ולהוסיף למזון מעט חריפות וחמיצות או טעמים שהם "אשיים" (Fire) באופיים.

 

הטעמים המתאימים לעונת הקיץ הם

 

המתוק (טעם אלמנט האדמה – טעם מחזק ויאנגי).

והחריף (טעם אלמנט המתכת – בעלת יכולת מרגיעה ומעט מקררת).

ומעט מהטעם המר (הטעם המיוחס לאלמנט האש).

 

 

 

ולכן יש לשלב בתפריט גם – צנונית, פלפל שחור, ג'ינג'ר טרי אך להימנע משימוש עודף כדי להימנע מפיזור האנרגיה.

 

 

 

** מומלץ להפחית באכילת הטעמים חמוץ ומלוח.

 

החריף  - טעם יאנגי, קשור לאלמנט המתכת. לחריף איכות מניעה, פותחת. הוא מאפשר זרימה ומניע תקיעות של צ'י ודם. החריף מפזר ליחה תקועה, מיזע וחשוב לעיכול (בעיקר אם מדובר על תקיעות על רקע ליחה ולחות במערכת)

 

 

 

מזונות חריפים

 

בצל, גרגר נחלים, חרדל ירוק, עלי דפנה, ריחן, הל, אזובית, כמון, שומר, שמיר, אניס, כורכום, ג'ינג'ר, פלפל שחור, רוזמרין, חזרת, נענע, מליסה, לימונית, אנג'ליקה, זעפרן, שום, הל, לפת, קולרבי, סלרי, פפריקה, צנונית.

 

 

המתוק- טעם יאנגי, טעם האדמה, מהרמן, מרגיע, מחזק ומלחלח.

 

מזונות מתוקים 

 

לתת, שעורה, תמרים, מולסה, חצילים, עגבניות, תירס, כוסמין, שיבולת שועל, תותים, אפרסק, דובדבנים, שזיפים, ליצ'י, צנוברים, זרעי חמניות.

 

מומלץ להפחית ולהמנע מ..

 

מומלץ להפחית באכילת מזונות הנחשבים "כבדים" כמו בשר, ביצים, כמות גדולה של אגוזים או כמות גדולה של דגנים וזאת על מנת למנוע תחושת כבדות לאחר האוכל מה שעשוי לפגום בתחושת הקלילות והזרימה שמתלוות לקיץ.

 

יש להימנע מצריכה מוגברת של מזונות קרים על מנת למנוע פגיעה בטחול ובאש העיכול ולהימנע מאכילת מאכלים קפואים כמו גלידות, אייס קפה ומאכלים נוספים המבוססים על קרח.

 

ביבליוגרפיה

 

"Healing  With Whole Foods – Asian traditions and modern nutrition", Pitchford, P., 3rd ed., 2002,p. 331-332, North Atlantic Books, Berkeley, California, USA.

 

" The way of heaven", Neijing Su Wen chapters 1 and 2, Larre SJ, Claude, Monkey Press, pages 24-37, 106-142.

 

Yellow Emperor's Canon Of Internal Medicine, Original Note Wang Bing  , Su Wen 2 – Si Qi Tiao Shen Da Lun, On preserving Health in accordance with Four Seasons ,pages 13-17.

    אולי יעניין אותך גם

     

     

      תזונה מותאמת לעונת החורף  

     

      תזונה מותאמת לעונת האביב  

     

      תזונה לעונת הסתיו  

     

    לפרטים נוספים ותיאום טיפול - הקליקו כאן

     

     

    Share on Facebook
    Please reload

    קטגוריות
    מאמרים נוספים
    Please reload

    עקבו אחרי
    • Facebook Basic Square
    • אינסטגרם לוגו
    • YouTube Social  Icon